ALICANTE – mobilności zawodowe rzemieślników
Projekt „Alicante – mobilności zawodowe rzemieślników” realizowany jest przez konsorcjum w składzie: Fundacja Delta – Lider, Izba Rzemieślnicza w Tarnowie oraz Rzemieślnicza Branżowa Szkoła I Stopnia w Tarnowie i Pilźnie w ramach programu Erasmus+ Kształcenie i szkolenia zawodowe; Akcja 1 Mobilność edukacyjna – staże zawodowe dla uczniów oraz job shadowing i praktyki dla kadry. Uczestnikami projektu jest wybrana grupa 18 uczniów/uczennic Rzemieślniczej Branżowej Szkoły kształcąca się w zawodach fryzjer, mechanik/ elektromechanik pojazdów samochodowych. Udział w projekcie mobilności zawodowych bierze także udział grupa 10 nauczycieli zajmujących się kształceniem i szkoleniem zawodowym oraz mistrzowie, instruktorzy praktycznej nauki zawodu prowadzący kształcenie zawodowe uczniów rzemieślniczych branżowych szkół w Tarnowie lub w Pilźnie w wymienionych branżach.
Celem projektu jest zwiększenie potencjału zawodowego uczestników oraz ich zatrudnialności na rynku krajowym i europejskim poprzez wsparcie osób uczących się w zdobywaniu kompetencji (wiedzy, umiejętności, zmianie postaw) w perspektywie ich rozwoju osobistego i zawodowego. Projekt zakłada dostosowanie ofert edukacyjnych rzemieślniczych szkół do potrzeb europejskiego rynku pracy oraz poszerzenie horyzontów uczestników, umożliwienie im zapoznania się z technologiami oraz recepturami stosowanymi w zagranicznych salonach fryzjerskich i mechaniki samochodowej. Projekt polega na organizacji 2-tygodniowych staży zawodowych w Alicante (Hiszpania) dla grupy uczniów Rzemieślniczej Branżowej Szkoły I Stopnia w Tarnowie i Pilźnie oraz 1-tygodniowych mobilności kadry.Wyruszamy do Hiszpanii na staże zawodowe w projekcie ERASMUS+ „ALICANTE – mobilności zawodowe rzemieślników – 30 osób uczniów rzemieślniczych szkół branżowych z Tarnowa i Pilzna wraz z opiekunami i kadrą odpowiedzialną za szkolenie w zawodach fryzjer i elektro/mechanik samochodowy.” Buen viaje!



Konsorcjum Fundacji DELTA oraz Izby Rzemieślniczej w Tarnowie realizuje projekt Erasmus+ mobilności edukacyjnej – job shadowing i staże zawodowe w Alicante. W ramach inicjatywy wybrano grupę 10 mistrzów – instruktorów praktycznej nauki zawodu, którzy prowadzą kształcenie zawodowe uczniów rzemieślniczych szkół branżowych w Tarnowie i Pilźnie w branżach fryzjerskiej oraz elektro-mechaniki samochodowej. Już na początku kwietnia nauczyciele wyruszają do Hiszpanii, gdzie przez tydzień będą poznawać technologie stosowane w lokalnych salonach fryzjerskich oraz warsztatach mechaniki samochodowej w malowniczym Alicante. W programie przewidziano również poznawanie kultury śródziemnomorskiej regionu Walencji, a także elementów flamenco oraz lokalnej kuchni, w tym tradycyjnej paella alicantina. Równolegle, grupa 18 uczniów i uczennic Rzemieślniczej Branżowej Szkoły I Stopnia w Tarnowie i Pilźnie – dwóch szkół członkowskich konsorcjum – kształcących się w zawodach fryzjer oraz mechanik/elektromechanik pojazdów samochodowych, 5 kwietnia wylatuje do Hiszpanii. Przez dwa tygodnie, w ramach projektu „Alicante – mobilności zawodowe rzemieślników”, uczniowie będą zdobywać nowe umiejętności i wzmacniać swoją konkurencyjność na krajowym oraz europejskim rynku pracy. Oprócz praktyk zawodowych uczestnicy będą mieli okazję zwiedzać miasto, odkrywać lokalne zabytki oraz wziąć udział w wycieczkach do Walencji i na wyspę Tabarca.



Kadra projektu „Alicante – mobilności zawodowe rzemieślników” podpisała umowy pomiędzy beneficjentem a uczestnikiem staży. W mobilności uczestniczy grupa 10 nauczycieli, mistrzów prowadzących kształcenie zawodowe uczniów rzemieślniczych branżowych szkół w Tarnowie lub w Pilźnie w branży fryzjerskiej i samochodowej.



Grupa 18 uczniów wraz z rodzicami, brała udział w spotkaniu informacyjnym projektu „Alicante – mobilności zawodowe rzemieślników”, na którym zostali zapoznani szczegółowo z regulaminem uczestnictwa oraz podpisywane były umowy stażowe. Uczniowie branżowej szkoły zawodowej z Tarnowa i Pilzna, aby wziąć udział w stażach, musieli uzyskać pozytywne oceny z przedmiotów zawodowych i odbytych praktyk, wykazać się znajomością języka angielskiego na poziomie komunikatywnym oraz gotowością do intensywnej nauki języka hiszpańskiego. Każdego z uczestników cechuje nienaganne zachowanie, pozytywna opinia z praktyki oraz od wychowawcy.


